چهارشنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۸۶

زبان سرخ

ديروز ساعت 5:20 رسيدم خونه و از شدت گرما ولو شدم روي مبل و طبق عادت تلويزيون رو روشن كردم و همينطوري از اين كانال به اون كانال رسيدم به شبكه 4 و يه دفعه چشمم به جمال صادق زيبا كلام افتاد ياد سروش افتادم كه همين چند وقت پيش گفته بود كه نه صادقه و نه كلامش زيباست گفتم بذار ببينم چي ميگه يه ذره گوش دادم چشمم گرد شد آقا داشت ميگفت تو حكومت ما وقتي رهبر يه چيزي ميگه كسي ديگه نميتونه حرفي بزنه و اينجا مثل كشورهاي غربي نيست كه حكومت در برابر مردم پاسخگو باشه بيخود سعي نكنيد حكومت ما رو يه جوري به دموكراسي بچسبونيد هي گوش دادم گفتم شايد الان يه جورايي آخرش رو خوب تموم كنه ولي تا آخر داشت بحث ميكرد من كه داشت شاخام سبز مي‌شد فكر كنم همين فردا پس فرداست كه زبان سرخ سر سبز دهد بر باد
پي‌نوشت:داشته باشيد كه در هنگام زلزله بنده آنچنان مشغول مرغ كشتن در بازي ChickenInvader بودم كه اصلا نفهميدم

۵ نظر:

Natalie گفت...

بی خیال این روزها هر کسی حرفی میزنه تا مطرح بشه و جایگاهش رو از دست نده...
خوشا به حالت که اصلن زلزله رو نفهمیدی!

فرانکلین گفت...

فقط دهن مبارک رو باز می کنن و درفشانی می کنند.
ما هم تو شهروند مشغول خرید بودیم هیچی نفهمیدیم.

ناشناس گفت...

etefaghanbe nazare man too keshvare ma bar axe
yani rahbar hichkaras va keshvaro afrade poshte sahne micharkhoonan

dar moede zelzele o mogheiate shoma koli keifkardam:D fekr nemikardam shoma ham inkare bashid:)):D
az khodemoonin pas:D

آقاي الف گفت...

اول از تبحر و تسلط مثال زدني خانم شين بگم كه استاد مسلم مرغ كشتن و فتح خورشيد و نجات زمينه. البته بماند كه مقر و حوزه فعاليت ايشون در فضاست و لذا وقتي درگير عمليات نظامي هستند اگر زلزله زمين رو نابود كنه طبعاً خللي در وظايفشون به وجود نمياد و قوياً مشغول انجام وظيفه خواهند بود. حالا من كه جاي خود دارم. حالا فكر كنين كلاغا منو تيكه پاره كرده باشن. من مهمترم يا نجات زمين؟ البته جواب روشنه: زمين.
اما در رابطه با آقاي زيبا كلام بايد بگم گرچه از تنديهاي خاصي كه داره و البته برخي شوهاي انتلكتوئاليش خوشم نمياد اما در مجموع آدم باسواد و صريحيه و نمونه اش تو اين كشور كمه. اگه به حرفهاش خوب گوش بدين حتماً از بعضي ديدگاه هاش خوشتون مياد. در اينكه زبانش ممكنه سرشو به باد بده شك نكنيد كما اينكه چند باري هم ظاهراً مزه آب خنك رو چشيدن. اما به هرحال در هر جامعه اي وجود منتقد حتي اگر ما ازش خوشم نياد (مثلاً فكر كنيم كه ممكنه وابسته باشه و صرفاً نقش سوپاپ اطمينان رو داره) نه تنها لازم بلكه حتي نعمته. چون حداقل تابوي گفته شدن بعضي حرفها رو از بين مي بره. نمونه اش هميني كه خانم شين مثال زده

ناشناس گفت...

نمی دونم چرا اینقدر از این زیبا کلام بدم میاد .
راستی chiken invader 1 یا 2 ؟

شایان
صحرای رز