چهارشنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۵

روابط عمومي

به نظر شما وظيفه واحد روابط عمومي توي هر اداره چيه؟
چند وقت پيش همون موقع كه بازيهاي آسيايي در حال انجام بود تو راه برگشت خونه راديوي ماشين روشن بود مسابقات دو و ميداني در حال اجرا بود و احسان حدادي پرتابگر ديسك ايران در حال برگزاري مسابقه ، رسيديم خونه زود تلويزيون رو روشن كرديم ببينيم نتيجه چي شد و هرچي اين كانال اون كانال كرديم هيچ خبري نبود وشبكه 3 هم داشت يه فوتبال داخلي پخش ميكرد و انگار نه انگار، راديو رو روشن كرديم مسابقات همچنان ادامه داشت و بالاخره هم حدادي مدال طلا رو گرفت جالب اينجاست كه اين مدال چون دومين مدال طلا بود خيلي هم باارزش بود و اون روزها كاروان ايران داشت براي مدال گرفتن خودش رو به هر دري ميزد دوباره تلويزيون رو روشن كرديم هيچ خبري نبود حتي يه زير نويس. زنگ زدم به روابط عمومي صدا و سيما يه آقايي گوشي رو برداشت از اين جا به بعد صحبتهاي من با اون آقاست من پيشاپيش به خاطر بعضي كلمات بكار برده شده عذر خواهي ميكنم اما اين عين كلمات اون آقاست
من: سلام ببخشيد من يه اعتراض داشتم نسبت به صدا و سيما
سوژه مورد نظر :بفرماييد
من : چند دقيقه پيش آقاي حدادي مدال طلا گرفت ولي هيچ خبري از تلويزيون پخش نشد پس اين همه نيرو كه فرستاديد براي تهيه گزارش براي چي اونجا هستند آيا پخش يه مسابقه داخلي اينقدر مهمه
سوژه مربوطه:حالا كي مدال گرفته
من: گفتم كه آقاي حدادي
سوژه: گرفته كه گرفته ديشب مردم دهن ما رو سرويس كردند از بس زنگ زدند گفتند چرا اينقدر برنامه ورزشي پخش ميكنيد
من : الان هم كه داشتيد فونبال پخش ميكرديد سريال كه نمي خواستيد قطع كنيد
بعد هم وظيفه شما انتقال نظر منه نه اينكه نظر خودتون رو بگيد
بعد هم گوشي رو قطع كردم ولي تا مدتي من و آقاي الف از لحن صحبت اين آقا شوكه بوديم ناگفته نمونه كه آقاي الف 2و3 روز بعد دوباره زنگ زد و از اين آقا شكايت كرد و قرار شد بهش تذكر بدن ظاهرا قبلا هم اينكار رو كرده بود حالا بشنويد اتفاق امروز رو
يكي از همكاران براي پيگيري زمان و مكان يه سمينار كه برگزار كنندش دانشگاه تهران بود زنگ زد روابط عمومي دانشگاه تهران. يه چند دفعه اي برداشتند قطع كردن تا بالاخره جواب دادند
دوست من : ببخشيد آقا من ميخواستم ببينم سمينار... كجا و چه ساعتي برگزار ميشه ؟
مسئول مربوطه:نمي دونم
دوست من:من بايد از كجا بپرسم
مسئول مربوطه :نميدونم
دوست من :شما بعنوان نماينده دانشگاه تهران چطور خبر نداريد؟
مسئول مربوطه :اطلاعي نداريم به شماهم مربوط نيست
كاش مي شد فهميد معيار انتخاب اشخاص براي نشستن تو واحد روابط عمومي چيه؟

۵ نظر:

ناشناس گفت...

اصولا معیار انتخاب اشخاص برای اشغال یک سمت یک سری موارد مشخص و معلومه
اولین مورد و مشخصه که خیلی هم مهمه اینه که اون شخص متعهد باشه. حالا اینکه به چی باید متعهد باشه خودش یه سوال که جوابش مشخص نیست.
دومین مورد ارتباط هست. اشتباه نکنید ارتباط نامشروع رو نمیگم. ارتباط از نوع خانوادگی، دوستی، دوست دوستی و ... هست. البته زبونم لال فکر نکنید دارم در مورد پارتی بازی و اینجور حرفها صحبت میکنم ها.
این دو موردی که گفتم معیار انتخاب اشخاص هست. البته اولویت این دو مورد بسته به نوع سمت و محل سمت داره.

آقاي الف گفت...

دليل شيوع اين قبيل موضوعات عدم برخورد عمومي با اونه. چند تا خواهش دارم:
اول اينكه هميشه قبل از شروع مكالمه حتماً خودتون رو به صورت رسمي معرفي كرده و متقابلاً مشخصات فردي يا سازماني اوليه فرد مقابل رو بگيريد
دوم اينكه موضوعات اينجوري رو پشت گوش نداخته و بيخيالش نشيد. حتماً به خاطر خودتون هم كه شده پيگيري كنيد
سوم اينكه وقت و حوصله رو تو اين قبيل موارد بهانه نكنيد. مساله به شخصيت خودمون و هويت و فرهنگ ملي مون ربط داره. بعلاوه اينكه برخلاف عامه خيلي هم ازتون وقت و حوصله نمي بره. خيلي وقتها مساله با يك تلفن به مرجع مناسب قابل حله
چهارم اينكه نگران نحوه برخورد سازماني كه مي خواهيد ازش شكايت كنيد نباشيد. معمولاً برخوردهاشون منطقي و درسته

ناشناس گفت...

اینجا ایران است.
اما من هم با آقای الف موافقم باید در این جور موارد شکایت کرد، اعتراض کرد و هر کاری که بتونه جلوی این جریان بی فرهنگ تر شدن رو بگیره. از یک جا باید شروع کرد دیگه
خاتونک

ناشناس گفت...

ای بابا....منم دیروز ماموریت رفته بودم شعبه مرکزی سپه...بابا مدیر یکی از بخش های حسابداریش میگه دادن جزئیات مبالغ برداشتی از حساب شما رو نمیتونیم بهتون اعلام کنیم و برای ما مقدور نیست.....میدونی یعنی چی؟؟؟

ناشناس گفت...

چندی است که نمی نویسید رییس جان
خاتونک