دوشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۸۵

مادر

مادر، يكي از سخت ترين واژه ها براي توصيف كردنه. فداكاري، مهر، عشق، شور زندگي، پاكي، صبر و هرچه خوبي است در وجود مادرها نهفته است. من در مورد خيلي چيزها نوشتم و مي نويسم اما هيچ وقت در مورد مادرها هيچ چيزي نتونستم بنويسم. نظر من در مورد مادرها يه حسه كه هيچ وقت هيچ جوري قابل بيان نيست. قدر مادرهامون رو (چه در قيد حيات چه رفته از بين ما) بيشتر بدونيم. يه مادر تا فرزند يا فرزندانش زنده هستن، زنده است و نگران اونهاست. هميشه در كنار اونها و مراقب اونهاست. با شادي هاشون شاد و با غمهاشون غمگينه. حتي اگه ما به فكر و ياد اونها نباشيم اونها شب و روز يه فكر و ياد ما هستن. حتي اگه تنهاشون بگذاريم هيچوقت تنهامون نمي ذارن و به محض اينكه به كمكشون احتياج داشته باشيم بدون اينكه بخواهيم با هر آنچه كه در توان دارند به كمكمون ميان و من به عينه هر روز مي بينم كه حتي از جانشون به معناي واقعي كلمه در اين راه مايه ميگذارن. خلاصه مادرها ماهن. ماه. راستش دلايل زيادي براي نوشتن اين مطلب داشتم اما اجازه بدين كه نگم. مي تونيم فرض كنيم امروز روز مادر بوده. راستش هميشه روز مادره. كدوم روز تو زندگي من و شما روز مادر نبوده. پس هميشه ميشه از مادر و براي مادر نوشت

۶ نظر:

خاتونك گفت...

یعنی الان منم جز ماهها هستم؟! خوش بحال مامان شما که بچه به این قدرشناسی و خوبی داره

ناشناس گفت...

سلام،
تنها مقامي مقدسي كه زن مي تونه داشته باشه، مقام مادريه.
در باقي حالات، ممكنه (تاكيداً ممكنه) از شيطان بدذات تر باشه

زن فقط وقتي مادره، لايق دوست داشتنه

ناشناس گفت...

واقعا هر روز روز مادره

ناشناس گفت...

کاملا با شما موافقم
هیچ موجودی توی زندگی عزیزتر از مادر نیست. عزیزتر .. بخشنده تر... با گذشت تر... مهربان تر... دلسوز تر... هر صفت خوبی که بگید
خدا تمام مادرها رو برای بچه هاشون حفظ کنه

ناشناس گفت...

سلام
راستش تفسیر کلمه مادر هیچ چیز کاملتر و واضحتر از خود کلمه مادر نیست. یاد دکتر شریعتی افتادم که میگفت "فاطمه، فاطمه است" فکر میکنم این جمله برای تفسیر کلمه مادر خیلی مناسب برای همین میگم که: مادر، مادر است
اما دلیل اصلی نوشتن این جملات حرفهای دوست عزیزی هستش که خودش رو معرفی نکرده و از تنها مقام مقدس صحبت به عمل آورده. میخواستم به این دوست عزیز بگم که در مورد یک موجود زنده اون هم از نوع انسان داری صحبت میکنی. به نطر من هر انسانی لیاقت دوست داشتن رو داره و این به من و امثال من مربوط میشه که لیاقت دوست داشتنشون رو داشته باشیم.

ناشناس گفت...

سلام
به نظر من دليل نوشتن اين حرفها مي تونه مادر شدن خانم شين باشه كه اگه اينطوره صميمانه تبريك مي گم
البته لازم به توضيح نيست كه مقام مادر هميشه والا و مقدس بوده