دوشنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۸۵

تبريزنامه2



يكي از چيزهايي كه من توي تبريز ديدم وكمتر تو جاهاي ديگه بهش برخورد كردم تجملاتي بودن مردمه من يه چيزي ميگم شما يه چيزي ميشنويد به قدري همه به داخل خونه و ظاهر خودشون اهميت ميدن كه يكي مثل من كه اصولا تو عروسيها هم ترجيح ميده موهاش رو از پشت ببنده دچار مشكل ميشه خانمها هر وقت كه دوش ميگيرند حتما بايد موهاشون سشوآر بكشند و هميشه تو خونه لباس مرتب مي پوشند و مهمونياشون ديگه واويلا براي كوچكترين مهمونيها هم لباسهاي آنچناني تدارك ديده ميشه و در مورد ميز غذا هم كه ديگه نگو و نپرس به خاطر همينه كه شما خيلي راحت مي تونيد تو تبريز شيكترين لباسهاي مهموني رو پيدا كنيد كه من تو شهرستاناي ديگه از جمله اصفهان كه تجربه زندگي توش رو دارم كم ديدم به نظر من در خيلي موارد حتي لباسهايي به مراتب زيباتر از لباسهايي كه تو بهترين بوتيكهاي تهران هست هم ميشه پيدا كرد كه البته بايد جاش رو هم بلد باشي ، شما اگه قصد داريد ديدن آشنايي بريد تبريز حتما چند دست لباس مهموني با خودتون ببريد مطمئن باشيد لازمتون ميشه، تبريزي ها اهل پيك نيك رفتن هم هستند و نكته جالب اينه اكثر قريب به اتفاق هم چادر ميزنند يعني شما وقتي تو يه پارك مثل شاه گلي يه شب تعطيل ميريد كلي چادرهاي رنگارنگ در سرتاسر پارك ميبينيد كه فكر ميكنم دليل عمده اش اينه كه ميخوان خانوماشون راحت باشند. تبريزيها خانواده دوست هستند و آقايون اكثر اوقات بيكاريشون رو با خانواده هاشون ميگذرنند و خانومهاي تبريزي هم بسيار مقتصد هستند و خلاصه هواي شوهر رو دارند البته اگه بحث مهموني پيش نياد!!

۵ نظر:

ناشناس گفت...

ما هم وضعيتي مشابه شما داريم ولي نظر خانم بنده چيز ديگري است. ايشون ميگن تو مملكتي كه زبون رسميش فارسيه چرا نبايد تو اين شهر ارتباط برقرار كردن با مردم اينقدر سخت باشه. شايد شما خيلي مثبت فكر ميكنين. تبريز هم بديهايي داره. ممكنه يه راننده تاكسي ناخلف، يه سوپري نامرد، يه آدم بسيار بد و ... پيدا بشه كه يه مهمونو آزار بده ولي با همه اين بديهاي احتمالي، تبريز شايد يكي از پاك ترين مردم دنيا رو داره.

پ.ن. هميشه بيگانه ها رو به جاي مردم اصيل يك منطقه ميشه جا زد

خاتونك گفت...

khosh be hale mardi ke zane tabrizi dare. bebinam khosh be hale zani ham hast ke shohare tabrizi dare [cheshmak]!!??

ناشناس گفت...

کامنت من چرا نیومد؟
نوشتم که خیلی ممنون که زحمت کشیدی و نوشتی
بوس بوس

آقاي الف گفت...

ببين، قول بده در مورد رانندگي تبريزي ها چيزي ننويسي؟

خانم شين گفت...

مگه چيكار كردي آقاي الف كه نبايد بگم؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!چشمك