سه‌شنبه، خرداد ۰۸، ۱۳۸۶

نون به نرخ روز خوردن

نون به نرخ روز خوري يكي از اون دست هنرهايي هست كه امثال من از اون سخت بي بهره هستن. قديمتر خاطرم هست كه مي شنيدم كه مي گفتند براي موفقيت پول و پارتي و پر رويي كفايت مي كنه. اين گفته گرچه هنوز به قوت خودش باقيه اما هنر مذكور هم در اثربخشي هر چه بيشتر اين عوامل موفقيت موثره و نبايد در دستيابي به پله هاي بلند ترقي مورد غفلت قرار بگيره. حتماً افرادي رو سراغ داريد كه طي سالها و دهه هاي اخير چرخشهاي ايدئولوژيك صد و هشتاد درجه اي (بلكه بيشتر) در جهات و سمت و سوي مختلف با سرعت و شيوهاي مختلف داشته اند و به قول معروف هر روز كنار يكي غش كردن. ما خودمون چندتايي سراغ داريم. جالبه بدونيد اين آقايون و خانمهاي دوآتشه امروزي كه اين روزها از اين سر بامها (تاكيد مي كنم نه يك بام بلكه هر از چند روزي يك بام) مي افتند تا همين چندي قبل گرچه باز هم دو آتشه بودند اما از اون سر بامها مي افتادند كه سبقه و خاطرات خيلي از اونها علاوه بر پرونده هاي ادارات آگاهي و شهربانيهاي قديم كه الان ديگه به لطف دوستان غير قابل دسترسي و ارجاع هستند در ذهنها و يادهاي دوستان و بستگان و آشنايان محفوظه و بعضاً به بهانه اي خواسته يا ناخواسته طرح مي شه و بعضاً باعث حيرت آدم مي شه. راستش دلم مي خواست شفاف تر بنويسم و بيشتر. اما ترسيدم حمل بر توهين يا قضاوت در مورد غير بشه. بهرحال درد دل بود
تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل...

۸ نظر:

ناشناس گفت...

ما که نفهمیدیم این نون به نرخ روز خوردن خوبه یا بده؟؟؟؟؟؟ مثلا من که طرفدار استقلال بودم الان بگم طرفدار پرسپولیسم. مگه چی میشه؟؟؟ اصلا چیز بدی توش نیست. پس زنده باد پرسپولیس

آقاي الف گفت...

حتماً فيلم خرمگس رو ديديد. عطف به تعبير زيبايي كه تو اون فيلم براي دسته بندي آدمها وجود داره موضعگيري جديد آقاي ميم استقلالي رو مي شه فقط به فرصت طلبي تعبير كرد و لاغير. البته آقاي ميم عزيز جوابهاي كافي و وافي رو از خانم شين پرسپوليسي دريافت خواهند كرد. خدا بهش رحم كنه. من هم شنبه تو زمين فوتبال جواب آقاي ميم استقلالي رو مي دم

خانم شين گفت...

بيچاره استقلال با اين طرفداراش

ناشناس گفت...

این کامنت با تاخیر برای دو تا پست قبلتر نوشته می شود:((شرمنده یر اثر همان تنبلی معهود ولی پست ذهن مشوش یکی از بهترین پستهایی که تازگیها تو وبلاگستان خوندم کلی خندیدم و در عین حال چون حکایت قریب به اتفاق ما خانمهای کارمند وبلاگستانه خیلی دلنشین بود.

ناشناس گفت...

می فهمم چی میگی. تا بوده همین بوده.

ناشناس گفت...

استقلال بهترین تیم درجه 3 دنیاست :D
از شوخی گذشته به نظر من تغییر و دگرگونی در پندار و کردار و رفتار برای همه ضروریه و اگر تغییری در رفتار و کردار و پندارمون به وجود نیاد نه تنها پیشرفتی حاصل نمیکنیم که در نهایت دچار عقب ماندگی هم میشیم. این اتفاق رو هممون در جامعه به وضوح داریم میبینیم. باز هم به نظر من این تغییر میتونه یکباره با یک چرخش صدوهشتاد درجه ای(بلکه هم بیشتر) باشه و اگر پشت این تغییر رفتار و کردار تفکر صحیح باشه خیلی هم خوبه.
تمام این صحبتها به هیچوجه تایید یا تکذیب آقایون و خانمهای نون به نرخ روز خور نیست. البته تغییر رفتار اونها هم دارای فکر و اندیشه هست. سوال اینه که این افکار درست هست یا نه؟

ناشناس گفت...

وای تو نمیدونی....من میشناسم امسال اینا رو...خودم با چشمهای خودم دیدم...میشناسم...سخته خیلی سخته

خاتونك گفت...

همانا نون به نرخ روز خوری در نزد ما ایرانیان یکی از مشاغل پردرآمد می باشد