دوشنبه، فروردین ۲۰، ۱۳۸۶

انرژی هسته ای

امروز 20 فروردین رو روز ملی انرژی هسته ای اسم گذاری کردن. تو اخبار شنیدم که امروز عصر قراره خبر خوش هسته ای رو هم به مناسبت همین روز اعلام کنن. یه بنده خدایی هم توی رادیو داشت مصاحبه می کرد و از دولت می خواست که این روز رو یک چیزی در حد 29 اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت) بودنه و براش برنامه ریزی های لازم رو انجام بده که البته به نظر من بیشتر منظورش تعطیل رسمی اعلام شدن این روز از طرف دولت بود وگرنه تا جایی که من می دونم روز 29 اسفند تو این مملکت کسی کاری به خاطر ملی شدن صنعت نفت نمی کنه تا بخوان مشابه اون رو 20 فروردین هم انجام بدن. راستش برخورداری ازانرژی هسته ای نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم خوبه اما هزینه های دستیابی به اون باید طوری باشه که سرمایه گذاری ها رو توجیه کنه. اگه قرار باشه ما جزو باشگاه هسته ای باشیم اما کشورمون از محل اون متضرر بشه مثل اینه که ماشین فوق لوکس سوار بشیم اما جزو ورشکسته ها به شمار بیاییم. این موضوع در عین سادگی لابه لای تبلیغات وبوق و کرنای موافقان و مخالفان گم و گوره و ظاهراً خیلی هم مورد توجه نیست چون به هر حال هدف مالیدن پوزه بدخواهان به خاکه و لا غیر و این آزار دهنده است. امیدوارم تو کارهامون حداقل فقط به منافع اقتصادی خودمون فکرکنیم بقیه اش پیش کش

۱ نظر:

ناشناس گفت...

میخواستم بگم که کارهایی که انجام میشه معمولا از نظر اقتصادی مورد بررسی قرار میگیره و مطمئن باش که این عمل کاملا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. البته باید دید برای کی مقرون به صرفه است.
مثلا روسیه که داره ماهیانه 25 میلیون دلار میگیره در صورتیکه طبق قرارداد باید سال 2000 کار نیروگاه هسته ای بوشهر تموم میشد. یعنی به نظرت کشوری مثل روسیه به منافع اقتصادیش فکر نکرده که تا حالا 2 میلیارد و 100 میلیون دلار اضافه بر قرارداد گرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جهت روشن شدن بیشتر مسئله این خبر رو بخونید:
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2007/03/070312_si-bushehr-delay.shtml