دوشنبه، بهمن ۳۰، ۱۳۸۵

افشاگري

در جريان باشيد كه آقاي الف امروز تنهايي رفته جايي كه من هم خيلي دلم مي خواست برم اما من رو با خودش نبرد عوضش خداي مهربان براي اينكه من خيلي غصه نخورم اين برف زيبا رو از آسمان نازل كرد كه من بشينم از پشت پنجره در آخرين روز از ماهي كه غير از بيست و دومش پر از اتفاقات خوب و مهم دنياست مثل تولدم،عقدمون،نامزديمون و روز مهرورزي برف تماشا كنم امروز يه كم در جريان درآمدهاي دست اندركاران سينما و البته مديران محترم شركتهاي تابعه وزارت نفت قرار گرفتم و فهميدم چرا معاون محترم وزير رفاه اعلام كردند ما زير خط فقر قرار داريم زيرش كه چه عرض كنم ما اصلا نيستيم ماه اسفند هم داره از راه ميرسه ماه پر از ترافيك و هياهوي مردم براي خريد و من با وجود همه ترافيكش عاشقه اين شلوغيم عاشق اون ماهيهاي كنار خيابون و سبزه و سنبل و عمو نوروزها كه يواش يواش با دايره ميان تو خيابون گفتم سنبل ياد كتاب “عطر سنبل عطر كاج” افتادم خوندينش محشره يعني من كه خيلي خوشم اومد يه كتاب با لحن طنز نوشته يه خانم ايراني مقيم آمريكا از خاطرات كودكيش تو ايران و خانوادش و كانديداي كلي جايزه تو آمريكا. البته يه چيز خيلي جالب در مورد كتاب هم اينه كه اسم اصلي كتاب Funny in Farsi هست اما مترجم كتاب بسيار زيركانه از يه بخش كتاب اسم ”عطر سنبل عطر كاج“ رو انتخاب كرده و روي كتاب گذاشته كه من خيلي لذت بردم

۳ نظر:

آقاي الف گفت...

اونجايي كه من بدون خانم شين و البته با اجازه ايشون رفتم همايش اي-آر-پي بود. همايش خيلي خوبي بود. اگر به اين حوزه علاقمند هستيد حتماً وب سايت انجمن انفورماتيك رو براي ديدن اسلايد سخنراني ها و ساير مستندات ببينيد. در مورد خط فقر كه آقاي وزير رفاه يا يكي از معاونينشون اونرو 400 هزار تومان در ماه و در تهران معرفي كرده بودند بايد بگم كه آقايون اونقدر گرفتار و سرگرم هستند كه نمي دونن يا نمي خوان بدونن كه خيليها تو همين تهران براي خيلي كمتر از اين اعداد و ارقام يكماه كار مي كنند و آخرش هم پس از كسر بيمه و ماليات با ماهي 120 هزار تومان بايد يكماه سر كنند كه اگه خانواده داشته باشند خيلي شبها رو بايد خودشون و بچه هاشون سر گرسنه رو بالين بگذارند اون هم درست بيخ گوش همين حضرات مدعي العموم. اگه كسي از اين آدمها سراغ نداره بياد من ده تا ده تا نشونش مي دم. در مورد درآمد سوپر استارهاي سينما و مديران وزارت نفت هم بايد بگم اين موضوع با موضوع قبلي (خط فقر) پشت و روي يك سكه هستند و نبايد تعجب كرد. كتاب عطر سنبل عطر كاج رو من هم به لطف خانم شين تونستم بخونم. كتاب خوبيه خصوصاً براي پر كردن برخي اوقات فراغت. خوش باشيد

ناشناس گفت...

man in ketabo nakhoondam:-?
rastesh ziad ahle ketab nistam:">
vali esme ba mosama o ghashangi dare:*
barf emrooz kheili ghashang bood:X
man ziresh boodam:X:X
faghat hava kheiliiiiiiiiiiii sard bood:-SS
dasht ostokhoonam mipokid:))
injai ham ke aghaye alef tashrif bordan jaye jalebi bayad bashe:-?
mer30 az etela`atetoon aghaye alef...

خاتونك گفت...

ای افشاگر! ای رییس! ای باقلوا!
جدای شوخی خیلی تلخه. مقایسه اینها باهم.
لینکک کتابه هم برای من باز نمیشه. منهم نخوندمش